lørdag 3. juli 2010

Selvdiagnostisert Utsettelses syndrom !

Heisan. Var innom endel flinke bloggedamer på torsdag som kunne fortelle at de var ferdige med fredagsvasken. Klart jeg skulle hive meg rundt også, så jeg tenkte at det var blitt litt sent, best å legge seg tidlig for å være opplagt til fredag ,når jeg skulle ta fredagsvasken.


Sov litt lenge på fredagsmorgen, bare for å være sikker på å være i kanonform etter jobb, slik at jeg virkelig fikk svinget meg i fredagsvasken. Koset meg masse på jobb, og kjøpte med meg noen stearinlys for å kunne belønne meg etter godt utført fredagsvask. 


 Så ramlet jeg innom Narvesen og kjøpte meg tre ønsker på en gang, for å få litt inspirasjon til fredagsvasken. Vel hjemme laget jeg mat til minsten og laget en liten piknik ute i solveggen, da slo det meg at når man har litt sol for en gangs skyld bør man kjøpe en solhatt (en hvit ikke rød).

Med det for øyet kunne tok jeg minsten i vognen og gikk til butikken, da fikk jeg jo dessuten blodomløpet igang slik at energien var på topp til fredagsvasken. Vel ute på tur gikk det opp for meg at det å gå en laang tur ville gjøre minsten trøttere og lettere å få til å sovne. Det ville jo være hyperpraktisk når jeg skulle ta fredagsvasken.



Vel hjemme var det på tide med kveldsstell og legging av minsten. Ikke skjønte vel jeg at minsten ikke hadde lyst å sove,men å høre sin mors vuggesang reportoar først.
 Mens jeg synger vuggesanger etter hukommelsen tenker jeg "byssan lull vaskekjelleren er full ,men det går bra. Jeg er jo straks igang med fredagsvasken". Så hører jeg endelig et lite snork fra lilleprinsen, og skjønner at han er i drømmeland.



Så er det bare greit å ta en liten høneblund før jeg spretter opp å tar fredagsvasken. Inså fort imorges at det ble en ekstra lang høneblund, men det er jo snart torsdag igjen, da er jeg iallefall superklar .

Ville bare dele dette med dere :)) NÅ skal jeg hive meg rundt med fredagsvasken.
GOOOD LØRDAG .
 post signature


5 kommentarer:

  1. Hehe...utruli bra skreve, Cathrine! Trur nok æ desverre lir ganske så krafti av d samme syndrome, e nok mere utbredt enn vi e klar over. :o)

    SvarSlett
  2. Hei og velkommen til blogglandia :)) Alltid like moro med nye bloggere :)
    Tusen takk for din koselige kommentar inne hos meg :))
    Du har en flott blogg og her kommer jeg snart tilbake..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Herlig !! Æi e hardt angrepet av samme syndromet og har vært det i mange år....vet en kur for syndromet som hete nåkka så fantastisk som "vaskehjelp" :) Det e visst en person som kan komme hjem til deg for noen lapper og gjøre hele jobben...vurderer det sterkt !!!
    Ha ei fantastisk uke :)

    SvarSlett
  4. Artig innlegg, veldig gjenkjennbart. Man skal ikke lese så nøye om alle "vaske-damene", de bare gir dårlig samvittighet til oss med utsettelses-syndrom.

    SvarSlett
  5. Hærlig innlegg Cathrine:-)kjenner meg godt igjen! Flott blogg, blir spennende å "følge" den. Ha en deilig, forfriskende, og regnfull norlandssommerkveld. Klæm fra Unni

    SvarSlett