lørdag 10. juli 2010

Dagene Flyyr !

 For noen HÆRLIGE dager !
Tiden flyr. Vi har det litt sånn at dersom solen titter frem, så finner vi på noe ute og lar innesyslene være innesysler. Så etter å ha pusset nymalte vinduer, og hengt opp lykkelige gardiner (de har nemlig gledet seg til å henge foran vinduer med sprosser, istedet for husmorvinduene i byen ;) ) var det bare å snaske seg ut, solen fant endelig veien .

                   Utsikten her er bare helt utrolig. Når vi er litt utpå ser vi helt utover til lofoten . 

                                              Et lite glimt av vedboden og naustet.

 Vi fikk sjøsatt båten på onsdag, og endel fisking har det blitt. Svigers er på besøk, og igår satt de barnevakt til Jonas, slik at vi  fikk litt kvalitetstid.

Da bar det ut med båten, solen skinte og det var helt filmidyll. Seien var sulten, og måsen satte stemningen med vakre skrik og jammer.

Litt ventetid ble det imidlertidig mellom fiskelykken. Lure meg hadde ikke tatt med kameraet, og det var litt kjipt. For plutselig kom det en nise kun et steinkast fra båten. Den pleier å skremme fisken fra hus og hjem, så det er litt vanskelig å få noe på kroken etter at den har rullet over fjorden.

Så vi besluttet oss for å sløye fisken, og å mate måseflokken. Vi tøyset med hvor morsomt det ville ha vært dersom det kom en ørn som ville smake, men ingen av oss har sett ørn på de fire årene vi har vært her.
Vi startet motoren og putret innover mot land.
 Fugleflokken bestemte seg for å fly rett over oss, noe jeg synes var litt underlig, men utrolig vakkert å se på mot den blåe himmelen, litt sånn i skumring. Også jeg som hadde så ikke kameraet. 
Og midt i min begeistring ser jeg øverst i måseflokken en stor, flott, majestetisk HAVØRN !!!!!
Nevnte jeg at jeg IKKE hadde kameraet med ????? 



 Koselig var det nå uansett med litt kvalitetstid sammen. Det er så viktig å skaffe seg gode minner underveis.

Ha en fortrefferlig lørdag alle gode <3


                                                                 post signature

3 kommentarer:

  1. Så kult å få se havørn!!! Synd kameraet ikke var med... skulle gjerne ha sett det majestetiske skuet :)
    Kos dere videre, ønsker dere skitt fiske og flere ørn på himmelen -med kamera i lomma :)

    SvarSlett
  2. Må forresten bare fortelle deg at hvis min nummer to hadde blitt jente, så skulle hun hett Nikoline. Du har et usedvanlig vakkert navn, Nicoline! :)
    Og takk for hyggelig hilsen inne hos meg!
    Kos deg videre på ferie!

    SvarSlett
  3. Jeg må nok røpe at Nicoline er et mellom navn jeg har fått helt nylig, da min mor heter Liv Nikoline, synes jeg det var så synd at hun alltid har brukt bare navnet Liv (det er fint det å) så da synes jeg at det var viktig å føre det videre .
    Klem Cathrine Nicoline

    SvarSlett