mandag 16. mai 2011

I 17. Mai modus :)

Dagen før :)

I år kjenner jeg på at jeg gleder meg veldig til 17.Mai feiringen

Siden det er så mange år mellom guttene har det vært noen år uten å gjøre noe særlig på 17.Mai.



I Chris sine første år jobbet jeg på kiosken til mine foreldre på Ankenes, da var tradisjonen å sende Chris itog med min farmor mens jeg solgte softis, pølser og godis.
Så spiste vi god middag sammen etterpå.



I den neste jobben jeg hadde, var det stengt på 17. Mai og det tok sin tid å venne seg til faktisk.
Men Chris var blitt større på denne tiden og syntes det var mere stas å være sammen med venner :)


Så i årene imellom her har vi gjort ikke helt tradisjonsgreier på dagen , men dratt på hyttetur eller sverigetur.



Men nå blir det Jonas sin tredje feiring og vi har igjen tatt tilbake tradisjonen med å feire dagen.



Så i morgen skal vi gå i tog på Ankenes hvor både ene søster og to av tantebarna skal tromme :))
Jonas gleder seg og har slått seg til ro med at å gå i tog er ikke det samme som å kjøre tog ;)


Huset er snart sjainet, og finklærne henger nystrøket og klar (kryss i taket )
Jeg legger til at Stiff er lykke på boks ;))

Jeg ønsker dere alle en koselig 17.Mai enten du feirer den slik eller sånn :))

Goklæm  





2 kommentarer:

  1. Ønsker deg en flott feiring av nasjonaldagen! Her blir det feiring i Håkvik. Siste gang vi er med på å arrangere fordi minstemann begynner på ungdomsskolen. Så neste år er det bare kakespising og ingen jobbing.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder.

    Ha en fin nasjonaldag.
    :) Susanne

    SvarSlett