onsdag 6. april 2011

Vinterfestuka over for denne gang

Heisan

På barnas dag som var første Lørdagen i VU våknet vi grytidlig til snøkov å dårlig vær.


                                                              Utenfor stuevinduet

Men det hindret ikke byens beboere og tilreisende. Det bugnet av folk overalt og mesteparten var kledd i "Rallar"klær og flotte kostymer.



Her er min lille Sabeltann ( gøy å tenke på at sabeltann var like aktuell når storebror var liten )



Etter barnetoget som jeg tror var det lengste på mange år, dro vi på Sjørøver forestilling. Der hadde rallarklubben lainet opp med boller og godis til barna. Det falt i smak hos både små pirater og prinsesser :)


Foto lånt fra søte Heidi på Ultimo

Ho mor sjøl sittende i endel av utstillingen.


Litt vel mye gjennskinn fra vinduet,men heldige meg har fått låne endel meget gamle klær.
Tusen takk Liv
Kåpen på dukken ble sydd av Kjetil sin oldemor imellom barn fire og fem ! En gang på
begynnelsen av 1900 tallet :)

Disse blusene ble kjøpt av samme damen i New York i 1895.
Solhaugen som er en videregående skole i Narvik har lånt de tidligere å laget mønster så det er mulig å få sydd seg maken :)


                                                        Nicolines Kafe ;)


Anno 1911

Klesrulla

                                                          Bilde fra Google

Jeg synes vinterfestuka er et flott arrangement og den eldste festivalen vi har.Det skjer noe rundt om i byen hele tiden. Noen gang er det vanskelig å nå over det man vil, men jeg rakk heldigvis å bli med på den innholdsrike Svarta Bjørn konferransen og konsert med Penthouse Playboys ;)

Kjempegøy, men nå er vinterfeststasen lagt bort for denne gang og jeg gleder meg til påskefeiring :)

Gjør du ?

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar