mandag 13. september 2010

På bærtur !

Heisan

Været her hos oss er som kjent noget underlig. I natt var det unormalt varmt og i dag har det mer eller mindre regnet hele tiden.
Så etter en urolig natt for minsten og oss, ble det en lang powernap på oss alle på morningen.


Med nyladet energi fant vi ut at en tur ut var tingen.



Opphold eller regn, bare å hyre seg det. Jeg ble så inspirert av flinke Anette med bloggen
Lantlif. Hun har laget kranser av tyttebærlyng.



Det fikk jeg lyst å prøve. Jeg har ikke vært så mye i fjellet her i Narvik. Jeg er oppvokst på Ankenes som ligger 10 min med bil herfra, og der har jeg mer snøring på turområder.



Valget falt på lysløypa på gode Ankenes. Det var lett for Jonas å gå der, og han koste seg maks.



Vi var kjempeheldige med været heldigvis, flott opphold, varmt og godt.



Kjetil plukket tyttebær mens jeg klippet lyng. Tyttebæra var ikke helt moden.så nå ligger den på  brett på kjøkkenet og godgjør seg.


Her er forhåpentligvis et før bilde av lyngen. Jeg har aldri laget krans av lyng før, men det skal vel vanke et etter bilde en av dagene allikavel ;) Etter vel endt bærtur dro vi til svigers og koset oss med elgmiddag. Helt nydelig.

Jeg gleder meg så, for vi venter inn masse nyheter fra Lene Bjerre og Cæsar collection på butikken denne uka.
Håper du også gleder deg til å gå på jobben din. Ha en god natt !


                                                            post signature

5 kommentarer:

  1. Hei Snuppa,

    Binde krans får du nok til :) Jeg har og blitt så inspirert av alle kransene som florerer på blogglandia, både av tyttebærlyng og rognebær. Har planlagt hele helga hvilken jeg skal lage ... men så var det det å komme seg ut av sofaen da. Blir vel ikke før neste helg når vi kommer opp til Mattisheimen, tenker jeg.

    -Renate-

    SvarSlett
  2. Så flink du er :) Og trenger du tips angående kranslaging er det bare å spørre blomsterdekoratøren....men det får du helt sikkert til uten problems :)

    Stor klem :)

    SvarSlett
  3. Mmmm, så deilig. Fikk lyst på sprøe varme vafler og trollkrem når jeg så tyttebæra. Kanskje jeg må lage det en dag, og så må jeg vel komme innom butikken og sjekke nyhetene fra Lene Bjerre som er en av mine favoritter.
    :) Susanne

    SvarSlett
  4. Hei Nicoline!
    Tusen takk for kommentaren inne hos meg:)Måtte legge deg til som følger da jeg fant bloggen din på FB- gruppa til Nicolines verden. Har ikke vært på butikken siden i vår, og har jo hørt att mye har skjedd, så nå blir det snart en Narvik-tur:)) Ha en fin, regnfull dag;) For her i Bardu er det skikkelig høst-vær idag...

    Eirin:)

    SvarSlett
  5. Så nydelige tur-bilder av lille Jonas og masse herlig tyttebær(",) Syns du har funnet et flott navn til butikken din!
    Ønsker deg en flott helg, klem fra Karin

    SvarSlett